Alla inlägg den 29 december 2007

Av Erik - 29 december 2007 09:55

.. eller rättare sagt traffic jam (gillar direkta översättningar). Kom nyss hem från stan och man har ju börjat konstatera att det finns ju en del människor här i Kina. Tog enormt lång tid att åka buss hem idag pga all trafik sylt, sedan var bussen så full så att varje person hade nog en golvarea på 20x20 cm att vistas på, jag tog faktiskt för mig lite hade nog säkert 28x20 cm. Min fötter är några nummer större än genomsnitts kinesen, sedan har man börjat få en rejäl hockeyröv efter alla trappor hela tiden och sist och absolut inte minst så har jag en fruktansvrt enorm axelbredd, så jag tycker att jag  har mina skäl att ta lite större plats. Ni förstår mig?!


Gårdagen blev lugn, jag och Edvin drog på ett ställe och skulle ta två öl och sedan gå hem och lägga sig. Första ölen gick bra, andra blev det nå fel (lost in translation) så vi fick varsin kanna öl dvs. 1,5 liter, så man blev lite på flötet, men gick hem och sov iaf efteråt. I morse satte jag mig  på bussen ner på stan för starbucks och plugg redan före 9, vilket jag är ganska stolt över min självdiciplin. Så lite nytta har man gjort idag...

Ovido - Quiz & Flashcards