Direktlänk till inlägg 6 december 2007

Funderat på en del saker..

Av Erik - 6 december 2007 16:06

1. Hemlängtan, det är många som brukar få en kraftig hemlängtan kring jul och efter de har varit upp mot 4 månader, men min är faktiskt inte så farlig än. JP har därimot börjat känna av att Frankrike och speciellt Paris skulle sitta bra.


2. Snö, det är väl ett litet tecken på hemlängtan kanske, men jag börjat sakna snö nu och renluft. Jag brukar surfar runt på olika hemsidor och bloggar som bygger mycket på snö, Jon Olssons blogg, Tyskapan bloggen, freeride etc. Man börja känna att man behöver lite sånt snart..


3. Jobb, det börjar verka som att man ska bli vuxen snart på allvar..


4. Kylskåp, jag har läst någonstans att om alla kineser skulle tillgång till kylskåp då skulle energiresurserna ta slut på jorden (ingen direkt djupare vetenskaplig undersökning grundas detta på), så jag tycker att de skulle isolera husen så man slipper köra AC på fulleffekt hela tiden!


5. Att man går på en ganska grym skola, mr Wang berättade i tisdags att han har hjälpt Microsoft med organisationsstruktur och HR här i asien för 11 år sedan, för de hade lite problem. Han har även varit bollplank för Lenovo (vi i västvärlden kanske inte detta företag är så kännt ännu, men vänta om ett par år, de är de som har tagit över produktionen av IBM datorerna) angånde deras org. kultur och tom utformat den. Andra lärare använder sina egna böcker i undervisningen, publicerad vetenskapliga artiklar som de själv har skrivit m.m

Studenterna ska ha genomgått en del utagningar för att komma in på skolan... Själv så kommer man från Liikavaara i norra Sverige och bara slinker in på ett bananskal med ganska få meriter, den enda merit jag kommer på nu är att jag vann 9:a turneringen i biljard på sjöparkskolan 1998.. det var ganska stort då dock..


Äh nu ska jag sluta fundera och sova i stället, ska plugga imorrn. Men det var väl lite roligt med ett inlägg utan inledningen: Igår... etc.


Jag hittade en video eller rättare sagt en låt som gick ganska varm i sommras på min dator, den är ganska hyffsad, så för göra det lite annurlunda här oxå så bifogar jag en you tube..


Godnatt



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erik - 10 mars 2008 22:46

Som ni ser så får man alrig tummen ur backdelen och sktiva det sista inlägget, så detta blir det sista istället för nu startar jag en ny blogg. Den kommer inte att uppdateras som kontinuerligt som denna har blivit under den gamla goda tiden... men, m...

Av Erik - 15 februari 2008 17:35

Jag ser fortfarande att det är en del folk kollar in här dagligen, så jag ska snart sätt ut min utvädering av denna blogg och sedan lägga ner skiten, som jag lovat. Men har för lite ro i min lilla kropp att sätta mig ner och skriva ett långt inlägg.....

Av Erik - 30 januari 2008 17:41

Hej hallå.. denna blogg ska snart läggas ner, men jag tänkte göra ett sista långt inlägg, men man lever förtillfället i 180 km i timmen, så det är bara att försöka hålla upp er lite tills det sista inlägget kommer. Jobb på dagarna, skola på kvällarna...

Av Erik - 29 januari 2008 06:56

Nu ska jag snart avsluta denna blogg! För nu är man tillbaka vart allt började, Liikavaara! Min resa blev inte direkt som man hade tänkt sig, försenad igen så jag hamnade i Paris natten mellan Lördag och Söndag. Flög till Sthlm på söndag förmiddag...

Av Erik - 25 januari 2008 13:23

Jag får be om lite ursäkt om min förvirring nedan, det är ju fredagkväll nu, inte igår för då var det torsdag!   I dag har jag inte gjort mycket som sagt, ätit lite, promenert lite och surfat lite. Seadn har jag packa mycket och ransonerat packningen...

Ovido - Quiz & Flashcards