Alla inlägg under december 2007

Av Erik - 6 december 2007 00:18

I går blev det det som är på nedståndebild, fy fasiken vad det smaka. Det mesta var fel, fiskolja och söttbröd etc. Men nu har vi iaf testat.

I går började vi en ny kurs, Strategic Management, vilket verkar vara en vettig kurs, men vi fick direkt läxa så nu har man 4 st till på söndag, det är bra då vet jag vad jag gör imorrn när man är ledig från lektioner.


Precis innan jag höll på att somna igår vid 23:30, så ringde det en dam till mig från Sverige, så jag dammade av en arbetsintervju lite halvt oförberett, men det kanske blir mer äkta så:) Jag visst om att det skulle komma men inte när...


Äh ska äta lite nu har lektion här kl 8 till 17 idag, så man har laddar upp med varma kläder nu...


Över och ut!

Av Erik - 5 december 2007 02:00

I går var det en ganska lugn dag oxå, inga slagsmål, grabbarna var lugna igår på kvällslektionen, som tur var.


Johan har börjat bli lite irriterad på Kina eller våran internet avdeling och jag förstår han fullt ut. Det var så att jag fixade VPN uppkopplingn för två månader sedan, för man behöver det för att komma in i vissa artikel databaser och sedan går det snabbare oxå. Men nu när Johan ska fixa det så får inte utlänningar göra det, han har farit runt på massa olika ställen men det verkar inte kunna fixas... det är en ganska viktigt del i skolan att man får tag i vetenskapliga artiklar. men men han får väl låna min dator när det blir aktuellt...


I gårkväll lärde jag JP ett nytt ord "Kråkfötter", det börjar se bra ut med spridningen av det nya världsspråket Svenska...


kanske dagens middag är på bilden.. ska dricka kaffe nu, men följ beskrivningen ovan medans

Av Erik - 4 december 2007 02:54

Har nyss vaknat till liv, skulle dra ner till downtown och plugga lite idag, men då blir det där att bara vända sig om snabbt och så slutar det med nån extra ofrivillig timme i sängen.. men men jag får plugga här hemma istället.. I går hände det inget speciellt, mer än att precis innan lektionen så rykte två killar ihop och börjar slås villt, vi var nog en 6 pers som behövdes för att bryta det. Sånt ser man inte så ofta av nyktra svenskar..


vi syns


Bilden är nog kanske kvällsmaten

Av Erik - 3 december 2007 05:05

Gårdagens inlägg var väl inte det bästa, men jag kan tillägga att vi var även ut på lördagen, med lite fransmän, men innan vi mötte upp dem besökte vi Cloud 9, en grym bar på 87 eller 88 våningen, precis vid tv-tornet. Det var bland annat det huset som den "franska spindelmannen" (fasadklättraren) åkte dit när han skulle klättra upp.


Jag och JP har börjat köra lite svenskkurset nu, för jaghar försökt förklara för han att det är det nästa världsspråket.. så han kan nu några ord, sugpropp, tjabba, jag älskar dig... älskar du mig?, sedan ett par klassiker burra och knurra... för han har lite svårt med R, så då får man skratta lite.. Men jag ska oxå lära mig lite franska, så han får skratta åt mig..


Äh ska äta nu..  

Av Erik - 2 december 2007 15:45

Hallå...  nu har man kommit hem från en aktiv helg i Shanghai... Det bara att konstatera att det är en grymt stor stad..


Aktiviterna under helgen var bl.a att sy upp några skjortor och nu med resultatet  i handen är jag riktigt nöjd. Jag, Edvin och en tjej som heter Emma var ut med Magge Palo på fredagen, vilket blev en kväll i svenska mått, många svenskar och västerlänningar, vilket var riktigt kul.


Jag ska inte rada upp allt här för då blir listan lång, men det var en riktigt bra helg.


Sedan går det ryckten om att det är första advent hema i Sverige, men här märks det ingenting av det, men i Shanghai hade de ju lite mer julpyssel, det var då tanken slog mig.


Äh ska sova nu.. en ny dag imorrn, även ny vecka med mycket skola, gud så härligt!

Ovido - Quiz & Flashcards